باسلام به عزیزانم.روز شنبه طبق قول وبرنامه ریزی که بادانش آموزان گلم داشتم،برای تدریس فصل 5(درس مخلوط ومحلول)میهمانی در کلاس دادیم.

گل های من عملا با درس درگیر شدند ودر گروه انواع مخلوط ومحلول را تهیه نمودند وشناسایی کردند.به دنبال اموزش اهداف افقی درس نیز پی گیری شد.از جمله موارد زیز :

1-مسولیت پذیری وتعامل گروه

2-پذیرش عملکرد های مثبت وارزشمند

3-همکاری وسازماندهی  دانش اموزان

4-نظم وترتیب در اجرای کار  

درپایان با همکاری دختران گلم، کلاس نظافت شد واثار خشنودی در چهره ان هادلم راشاد کرد که بار دیگر اتفاق خوبی را مشاهده کردم.خداقوت گل های من...

 تقدیم به فرزندان کلاس چهارم 

ازمون ریاضی (93/8/12)

آزمون فصل او2 ریاضی     (93/8/22)



تاريخ : پنجشنبه پانزدهم آبان 1393 | 9:50 | نویسنده : مهرآذين |
امروز چهارشنبه 93/7/15با برنامه ریزی که توسط گروه های همراه ،شده بود .سرگروه ها با ازمایش هایی که انجام داده بودند .احتیاجات گیاهان برای رشد،را تفسیر نمودند.وبا هم در جدولهای همسان مقایسه کردند ونتایج به دست امده را یادداشت کردند وجالب در یکی از گروه ها ،گیاهی که در آب مقطر بود بزرگ تر شده بود .بعد که علت رابرزسی نمودیم .مشخص شده که ان شاخه از اول از همه بزرگتر بوده است . شرایط مساوی دریک ازمایش با یک متغیر بسیار مهم است.اگر شرایط مساوی نباشد متغیر ها متعدد می شود.

واین هم یک تجربه برای طعم شیرین چهارم بود.افرین بردختران تلاشگرم.

Made at LooGix.com

امروزشنبه(93/7/12) با برنامه از پیش نعیین شده دانش اموزان گلم درس ساختمان سلول را با آزمایش ودیدن چند سلول درزیرمیکروسکوپ اموزش دیدند.قرار بر این بود که هرچه زیر میکروسکوپ می بینندرا در صفحه A4 نقاشی کنند.بعد شکل سلول هارا با هم مقایسه نمایند تا متوجه تفاوت وشباهت های سلول بشوند .ساختمان سلول درزیر میکروسکوپ،برایشان خیلی جالب بودودرحین ازمایش درس مرتب تکرا روتمرین می شدومن نتیجه مطلوب را تقریبا به دست آوردم

دیروز بچه های گلم را به حیاط مدرسه بردم وکلاس را در حیاط تشکیل دادیم.هرگروه وسایلی را اورده بودند تا با ازمایش ودست کاری  وبستن چشمانشان متوجه مفهوم مشاهده به معنای بکارکیری حواس برای یادگیری را دریابند.خیلی بهشون خوش گذشت .برگه کار وگزارش خودرا در اخر تحویل دادندوبعد مشغول مشاهده پرندگانی که اورده بودند شدند وتفاوت موجود زنده وعیر زنده را هم با مشارکت گروهی یادداشت نمودند.

دانشمند های کوچک ،خداقوت

 

ازمون مداد کاغذی ریاضی شماره 1-1(الگوهاواعداد)93/7/10

ازمون مداد کاغذی ریاضی شماره 2-1(الگوهاواعداد)93/7/10

آزمون مداد کاغذی شماره2(الگو هاواعداد)93/7/17

آزمون مداد کاغذی شماره2-2(الگو هاواعداد)93/7/17 

 



تاريخ : سه شنبه هشتم مهر 1393 | 20:8 | نویسنده : مهرآذين |

کتاب آفرینش با الفبای ریاضی نگاشته شده است. گالیله

 

امسال با حول وقوه الهی به عنوان مدرس ریاضی اموزگاران پایه چهارم منطقه 3 در تربیت معلم نسیبه اموزش دیدم واموزش همکاران پایه چهارم منطقه 3 اموزش وپرورش از دوشنبه در ساختمان اموزش جنب منطقه ،شروع کردم. همکاران به دوگروه الف وب تقسیم شده اند.واولین جلسه با گروه الف در روز دوشنبه با یاد خدا شروع شد وبعد از معارفه وتوضیحات اولیه وپیام اساتید محترم مولف کتابدر مورد تغییر کتاب ، .بخش اول (اعداد والگوها) اموزش داده شده.نکات مهم در این بخش یاداوری وتکرار وتمرین شد.وسایل کمک اموزشی که دراین بخش برای اموزش انتخاب نموده بودم را ،برای همکاران محترم توضیح می دهم.

این تصویر همکاران مدرسه غیر انتفاعی منطقه 3 است که بنده افتخار مدرسی کلاس این عزیزان را داشتم

همکاران عزیزم از همیاری وصبوری شما سپاسگزارم

1-یک صفحه تلق که زیر ان جدول ارزش مکانی با وسیله مقوا کشیده شده وبا منگه به هم متصل گردیده است .با مازیک وایت برد روی این تلق دانش اموزان می توانند تمرین عددنویسی نمایند.

دانلودساختار کتاب ریاضی جدید چهارم

دانلوداهداف فصل 1کتاب ریاضی جدید

ویدیوی آموزشی ضرب اعداد دو رقمی

دانلودجمع فرایندی

ضرب به روش  چینی

ضرب اسان عدد 9

پيش نويس کتاب راهنمای معلم رياضي پایه چهارم 



تاريخ : سه شنبه چهارم شهریور 1393 | 21:21 | نویسنده : مهرآذين |


مشکل ذهن کوچک،این است :که متاسفانه دهانش همیشه باز است. 
امروز طبق قولی که به دختران گلم داده بودم در س جغرافیا را با کارگاه سفال گری شروع نمودم درابتدا خیلی تفهیم تعامل در گروه دشوار بود ودرست کردن کوه سخت بود بعد از چند بار تکراروتمرین مشکل برطرف شد ودختران نازنینم از عهده ی کار برآمدند.جایتان خالی .. چه گل مالی  کردند لباس ها ودستان حتی صورت قشنگشان گلی و  رنگی شده بود واز این کار خیلی لذت بردند .سرو وضع و لباس دخترانم کثیف شده بود. ومی دانم که امرور مادر های عزیز به زحمت افتادند.خسته نباشید گل های کلاس چهارم !!!


آموز ش به وسیله هنر وگل بازی

 گل بازی برای کودکان بسیار لذت بخش است.زیرا در ان انواع مهارت های کودک تقویت می شود.ودرحال حاضراین بازی تحت عنوان هنر سفالگری مورد علاقه کودکان است . من از این هنر درراستای آموزش درس جغرافیا به خصوص ناهمواری های استفاده می کنم  وبچه ها با به کار گیری این هنر کوهها ودشتها وجلگه را می سازند.واین یادگیری در ذهن آن ها ماندگار می شود.این هم عکسهای گل های من در حین فعالیتشان.






تاريخ : چهارشنبه بیست و نهم آبان 1392 | 19:23 | نویسنده : مهرآذين |
یک فرد با اهداف و آرزوهای غلط همانقدر خطرناک است که شخص بی هدف.

تفاوت آزمون عملکردی باآزمون مدادوکاغذی


ویژگی آزمون عملکردی:


1-طریقه پاسخگویی:دانش آموزان تکلیفی را انجام میدهندونتایج آنراتحلیل می کنندودرحقیقت تولید کننده دانش می باشند.

 2-محتوی ابزار:تکالیف وعملکردهاباموقعیت های زندگی تناسب دارد.

 3-سطح در یادگیری شناختی:توانایی استفاده از دانش ها ومهارت ها درمو قعیتها مختلف  به تصویر می کشند.

 4-اجرای روش:بیشتر دانش اموز محور است.تا معلم محور .

5-نتایج:به روش های پیچیده تری نیاز دارد.

6-مشاهده عملکرددریادگیری:دراین ازمون کسب مهارت واموخته ها به طورغیر مستقیم دریافت می گردد.


ویژگی ها ی آزمون مدادوکاغذی:


1-طریقه پاسخگویی:دانش اموزان پاسخ های صحیح را انتخاب می کنندویا به صورت توضیحی می نویسند.تحلیل دراین آزمون نقشی ندارد.

2-محتوی ابزار:حاوی سوالهاوتصاویریی است که درحدکتاب می باشد.

3-سطح در یادگیری شناختی:درحیطه ی دانش وفهم ودرک است.

4-اجرای روش:بیشتر معلم محور است.

5-نتایج:به راحتی بررسی وتصحیح می شود.

6-مشاهده عملکرددریادگیری:دراین ازمون کسب مهارت واموخته ها به طورغیر مستقیم دریافت می گردد. 

مطلب بسیار مهمی که در شماره ۷  مجله شوق تغییر ( مهر و آبان ماه ۹۲) و تحت عنوان " مشق بدون اشک" و به قلم استاد مرتضی مجد درج شده است را حتما مطالعه بفرمایید.به ادرس زیر مراجعه نمایید.

http://mortezamajdfar.blogfa.com/1392/08


  دانلودآزمون  عملکردی ریاضی(زاویه ونیمساز)


      دانلودآزمون عملکردی ریاضی(ضرب ومساله سازی )


دانلودآزمون مدادوکاغذی علوم



تاريخ : شنبه یازدهم آبان 1392 | 19:2 | نویسنده : مهرآذين |

«الحمد الله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایه امیر المومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام.»


ghadir-sedghi-site-.jpg

غدیر، عید الله اكبر و عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامیست. هیچ روزى در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارك‏ تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل‏ بیت(ع ) نیست.
رسول خدا (ص) فرمودند:

«یوم غدیر خم افضل اعیاد امتی؛ روز غدیر، بهترین اعیاد امت من است.» 

عید غدیر بر همگان مبارک باد




 برای مشاهده اندازه واقعی عید غدیر  کلیک کنید

باسلام روز سه شنبه   به خاطر عيد غدير تا ديروقت اين کارت ها را براي دانش اموزان عزيزم درست کردم .وبا يک قران های کوچک به ان هديه داد .اميد وارم که يادگاري خوبي براي انها باشد.امروز هم  درمدرسه دانش اموزان سادات  هرکدا م کيک زیبایی را به مناسبت عید غدیر تدارک ديده بودند وبراي بچه هاي کلاس اورده بودند.در کلاس من ،مريا سادات عزيزم که از دانش اموزان سادات وساعی وبا اخلاق است هم برای دوستانش به  مناسبت روز بزرگ عید غدیر کیک زیایی را تهیه کرده واورده بود.دختر خوبم دستت درد نکند.انشاالله زیر سایه اهل بیت وپدر ومادر بزرگوارت باسلامتی به درجات عالی برسی .این روز بزرگ را به خانواده اهل بیت وسادات  تبریک  می گویم



تاريخ : پنجشنبه دوم آبان 1392 | 6:42 | نویسنده : مهرآذين |

حافظه‌اي كه فقط گذشته را به ياد مي‌آورد، حافظه‌اي ضعيف است


1-گروه کاری

گروه‌های کاری، گروهی از افراد هستند که با یکدیگر کار می‌کنند و از راهنمایی یک نفر بهره می‌برند. کار شخصی در آنها بیشتر نمود دارد؛ درگروه ها ،اول از همه سر گروه واعضای گروه مشخص می شوند وتقسیم کار در گروه صورت می گیرد.افراد برای سازمان و برای اعضای خود مفیدند.اعضای گروه باید دارای اتاق فکر وگروه عملیاتی داشته باشند.

درگروه  فرصت مناسبی برای ارضای نیازهای فردی وارزیابی عملکردفردی  فراهم می شود .

اجازه ندهید به هیچ عنوان کار در دست فرد یا افراد خاصی از گروه بچرخد.


  2-تیم

"یک تیم به تعداد کمی از افراد گفته می‌شود که دارای مهارت‌های تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر بوده و دارای مقاصد، اهداف، و رویکردی مشترک‌اند که بر مبنای آنها به هم پیوند می‌خورند و به یکدیگر تکیه می‌کنند"

اعضای تیم به یکدیگر وابسته‌اند و این بدین معنی است که عدم فعالیت یک عضو از تیم باعث عدم انجام کار تیمی ونرسیدن به هدف می‌شود. در واقع کار آنها اثر متقابل بر یکدیگر می‌گذارد. اما به عکس، گروه‌های کاری، گروهی از افراد هستند که با یکدیگر کار می‌کنند و از راهنمایی یک نفر بهره می‌برند.

طبق گفته‌ی کاتزنباخ و اسمیت، شش اصل برای کار تیمی وجود دارد.

تعداد کم افراد
مهارت‌های تکمیل کننده
نیت مشترک
پذیرش رویکرد کاری توسط تمام اعضای تیم
 
مسئولیت و پاسخگویی همگانی

پاتریشیا، جی آدِسو نیز فهرستی از آنچه که یک تیم به وجود می‌آورد را به قرار زیر بیان کرده است:
هدف‌ها را مشخص می‌سازد.
مشکلات را بررسی و حل می‌نماید.
راه‌حل‌ها را اجرا می‌سازد.
خود را مسئول نتایج می‌داند
.

به نظر او مهم این است که واژه‌ی تیم را بر مبنای نتایج حاصل از آن تعریف کنیم؛ بهتر است بگوییم تیم چه می‌کند، تا بگوییم تیم چیست ؟


حتی اعضای تیم یکدیگر را تحسین می نماید.هم افزایی مثبت دارند.(یادگیری مهم است وبه یکدیگر یاد میدهند) سیاست بازی درکار تیمی معنا ندارد.                                   منبع:سایت فکر نو 

                            

اما جای کار تیمی در آموزش و پرورش بسیار بسیار خالی است!متاسفانه


 تکروی جزولایه ی پنهان اموزش وپرورش شده است

ادامه مطلب .........




ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه هجدهم شهریور 1392 | 19:31 | نویسنده : مهرآذين |
پرشین گرافیک


 برای مشاهده اندازه واقعی بهاریه 92مبارک کلیک کنید

انسانهای قوی می دانند چگونه به زندگی شان نظم دهند . حتی زمانی که اشک در چشمانشان حلقه می زند همچنان با لبخندی روی لب می گویند "من خوب هستم

گوش دهید صدایش می آید.بهار درراه است.
درختان روح گرفتند وسبز شدند.

این صدای بهار دل است یابهارطبیعت؟؟
اگر دلت را بهاری نکنی هرگز صدای بهاردیگری را نمی شنوی.
مهدی جان تحویل نخواهم گرفت سالی که بی حضورتوتحویل شود.

 

این سفره هفت سین دانش اموزان گل کلاس است.امسال کاردستی انها یک درخت بود که باتوجه به سال یک مار به دور آن حرکت می کرد.


دانش آموزان طعم شیرین چهارم درصورت تمایل (بهاریه 92)  را دریافت نمایی


 بهاریه نوروزی دانلودBaharie92.pd



ادامه مطلب یادتان نرود.



ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه بیست و سوم اسفند 1391 | 21:38 | نویسنده : مهرآذين |

شرط زيارت آسمان وداع بازمين است . . . روح تاسبك نشود...........از

پروازخبري نيست
.

مبحث متوازی الاضلاع ها یکی از مهمترین اموزه های پایه چهارم است که استمرار ان در پایه های بالا تر مشهود است.
(متوازی الاضلاع- مستطیل -لوزی -مربع) این چهارشکل چهار ضلعی یک سری شباهت های مشترک دارند.هردوشکل باهم نیز شباهت های ویژه دارند.

شباهت های مشترک عبارتند از : !-چهار ضلعی هستند.2- اضلاع روبه رو موازی ومساوی می باشند.3-چهار زاویه دارند.5-زوایای روبه رو هم اندازه می باشند6-دوقطر دارند.7-قطر ها همدیگر را نصف می کنند.

روی هرشکل کلیک نمایید. باجابه جایی موس روی راس زاویه ،شکل راتغییر دهیدومی توانیدتفاوت این شکل ها را از نزدیک مشاهده نمایید.

                                           (متوازی الاضلاع)

        (لوزی )                                           (مستطیل)

  (مربع   

            

ادامه ي مطلب يادتان نرود...
:iconflowerheartplz::iconflowerheartplz::iconflowerheartplz::iconflowerheartplz::iconflowerheartplz::iconflowerheartplz::iconflowerheartplz::iconflowerheartplz::iconflowerheartplz::iconflowerheartplz:


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه سیزدهم بهمن 1391 | 16:8 | نویسنده : مهرآذين |

"شادی "

پروانه ای است که هر چه تلاش کنی ،نمی توانی آن را شکار کنی.باید آرام باشی تا روی شانه ات بنشیند.شانه هایت پر از پروانه باشد.

تاب آوری :

ظرفیت گذشتن از سختی های پایدار  وترمیم فکر درونی است..این ظرفیت انسان ،می تواند باعث شود، تااوبا آرامش از اتفاق های ناگوار زندگی بگذرد وبا توجه به تنش های شدید، شایستگی اجتماعی تحصیلی وشغلی خود را ارتقاء دهد.تاب آوری نوعی ویزگی اخلاق فردی است که، در اشخاص متفاوت می باشد.این امتیاز می تواند به مرور زمان رشد یا کاهش یابدوبراساس غربالگری فکری وعملی انسان ها ،در سیر آزمون وخطای زندگی شکل گیرد.

تاب آوری ، ظرفیتی ذاتی نیست بلکه  رفتار تاب آورانه اکتسابی است .

تاب آوری ،در حقیقت فرایند زندگی است . فرایندی که در آن ، هر کس می تواند بر تنش هاورویدادهای ناگوار غلبه کند.

 ویژگی های افراد تاب آور  :


 1-شایستگی اجتماعی:

پاسخگویی،انعطاف پدیری  

همدلی (دلسوزی) ،مهارت های اجتماعی،شوخی   


2-مهارتهای جل مسئله:

وجدان منتقد،برنامه ریزی      

انعطاف پذیری ،تخیل ،سرشار از منابع(ابتکار)


3-آینده جویی:

علایق خاص،جهت گیری هدفمندانه 

معنویت(ایمان)، انتظارات سالم،پشتکار 

ارمان های تحصیلی ،امیدواری وخوش بینی 

آینده سازی،معناگرایی ،انگیزه داری 


4-خودگرایی:

خودکار آمدی (ارزشمندی) ،کنترل بر محیط (احساس تسلط)  

خود انضباطی،  توانایی، تسلط


:snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake::snowflake:

:party:دانلود بازی (یادگیری مناطق آب وهوایی):party:

:party:دانلوداتاق خودراتمیزکنید(اول اسمت را بنویس بعد بازی کن):party:

:party:دانلود ریاضی(دخترم شنبه همراه این پلی کپی به مدرسه بیا تا مرا خوشحال کنی):party:



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه سوم بهمن 1391 | 8:23 | نویسنده : مهرآذين |

قلمی که مغز ندارد آبرویت را خواهد برد.

:bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange:

امام صادق (سلام الله عليه) فرمودند:

مِن أحَبِّ الأعْمالِ إلى اللَّهِ تَعالى زِيارَةُ قَبرِ الحُسَينِ(سلام الله عليه).

يكى از محبوب‏ترين كارها نزد خداوند متعال زيارت قبر حسين(سلام الله عليه) است.

sedghi.ir_mesbah-al-hoda.jpg

بسم الله الرّحمن الرّحیم
آورده ام در شهرتان خاکسترم را
آیات باقی ماندۀ بال و پرم را
آورده ام ای کوچه های نامسلمان!
مؤمن ترین فریادهای حنجرم را
دیشب مراعات حسینم را نکردید
در کوفه وا کردید پای مادرم را
من آیه های در حجاب نور هستم
خالی کنید ای چشم ها! دور و برم را
نذر سر این کعبه ی بالای نیزه
در شهرتان خیرات کردم زیورم را
من یک نفر در دو تنم اما دو روز است
از دست دادم نیمه ای از پیکرم را
یک نیمه ام را روی دست نیزه بردید
در محمل بی پرده نیم دیگرم را
اما به توحید نگاهم روی نیزه
زیباتر از هر روز دیدم دلبرم را
علی اکبر لطیفیان

:bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletred::bulletpink::bulletpink::bulletpurple::bulletblue::bulletgreen::bulletyellow::bulletorange::bulletpink:



تاريخ : سه شنبه دوازدهم دی 1391 | 10:7 | نویسنده : مهرآذين |


به هـــر پیچــی کــــه پیچیــــدم. خــــــودم را در آغــــوش تـــو دیدم .

لا یُمـــــكِنُ الفـــــرارُ مِـــــن حُــــكومَتِـــــك

به لرزیدن من خشنود مشو .زمستان است ولی بهار می اید.

*بازی*

عدد مورد نظر خود را انتخاب کرده و در یک تعقیب و گریز

با ماشین پلیس مضارب آنرا دستگیر کنید!!

 برای مشاهده بازی کلیک کنید 


*مقاله*

روش محاسبه اعداد اول 3 رقمی به صورت ذهنی

برای دریافت مقاله روش محاسبه اعداد اول سه رقمی به صورت ذهنی   کلیک کنید.

*اسلاید*

روش تقسیم دایره به 5 قسمت مساوی با استفاده از پرگار


برای دریافت اسلاید تقسیم دایره به ۵ قسمت (اسلاید) کلیک کنید .



منبع:گروه آموزشی ریاضی خمیر

تولد هانای عزیزم درادامه ی مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه چهارم دی 1391 | 22:49 | نویسنده : مهرآذين |
خاموش کردن شمع زندگی وخوشبختی  انسانی دیگر باعث نخواهد شد که شمع زندگی شما درخشانتر نور افشانی کند.

مخلوط ومحلول
برای آموزش این در س مثل سال های قبل با دستور کار ی به گروه های دانش اموزی (مسوولیت پذیری وظایف)داده شده بود آغاز گردید وبا یک میهمانی دانش اموزی ،درس مطرح شد .دانش اموزان با ذوق وخلاقیت وابتکار ونظم.نظافت، به هدف های درس رسیدند.

هانا عزیز - زینب عزیز-آوای عزیز-هلیای عزیز-والینای عایب در عکس.
شاخص های امتیاز فقط تدریس وشناسایی محلول ومخلوط نبود بلکه سازش وگذشت وهمکاری وهم دلی دانش اموزان در گروهشان  نیز مورد ارزشیابی قرار می گرفت.
در عکس متاسفانه الینا خانم نیقتاده است.


یاسمین نازنین-نیکی نازنین-اریکای نازنین -آتنای نازنین-شایلین نازنین -پارمیدای نازنین.
دختر ان کدبانو سالاد خودرا بارعایت بهداشت ونظم درست نمودند و آجیل خود را به هم زدند. وروعن وآب را مخلوط نمودند.باعشق وعلاقه انواع مخلوط را در گروهشان شناسایی نمودند.البته نا گفته نماند که:به سفره آرایی انها هم نمره دادم.


آفرین به خانم های مهربان فردا.

:icondaltsanother::icondynamicability::icondaltsanother:

بقیه عکس ها در ادامه ی مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیست و هفتم آذر 1391 | 15:41 | نویسنده : مهرآذين |

تازه می فهمم بازی های کودکی چه حکمت داشت!!

آنچه که هستی هدیه خداوند به توست و آنچه که می شوی هدیه تو به خداوند ، پس بی نظیر باش

آموزش جغرا فیا 

نقشه خوانی :به طور خاص در پایه چهارم آغاز می شود دراین پایه استفاده از نقشه، (واهمیت آن در آموزش جغرا فیا) به عنوان مهم ترین وسیله ی آموزش جغرافیا مطرح می گردد.پس باید باتنوع در روشهای آموزش  راهکار هضم و درک بهتر این وسیله را فراهم آوریم.راه کاری که من برای آموزش به کار بردم وبه حول وقوه الهی دانش آموزانم سخت به این درس علاقه مند گشتند.،کشیدن نقشه در کف کلاس بود(درابعادبزرگ)  .بچه هابا حضور خودبرروی نقشه و بازی وحرکت درآن،نقشه خوانی می کنند وبه نقاط کشور پهناورمان سفر کرده و بر نقاط ایران عزیزمان اشراف پیدا می نمایند.

آموز ش به وسیله هنر سفال گری

از قدیم گل بازی برای کودکان بسیار لذت بخش بود ودر حال این بازی تحت عنوان هنر سفالگری مورد علاقه دانش آموزان می باشد من از این هنر درراستای آموزش درس ناهمواری های استفاده نمودم وبچه ها با به کار گیری این هنر کوهها ودشتها وجلگه را می سازند.واین یادگیری در ذهن آن ها ماندگار می شود.این هم عکسهای گل های من در پایان فعالیتشان.




از راست به چپ:یاسمین -شایلین-اریکا -آتنا -نیکی



از راست به چپ:پارسین-پارمیدا-مهرناز-پرنیان-طوبی

بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ...
دختران خوبم سلام باز هم یک تعطیلی برفی زیبا.انشالله به شما خوش بگذرد.
 هرگز نشه فراموش ،درس وکتاب ،ای باهوش
 
دانلود برگه ی ریاضی

بخوانیم وبنویسیم



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیستم آذر 1391 | 21:46 | نویسنده : مهرآذين |

از کپی پیست ملولم و خلاقیتم آرزوست.

لازمه رهایی از جهل و رسیدن به معرفت دانائی ست
لازمه دانائی کسب علم و آگاهی ست
لازمه کسب علم و آگاهی پرسش است
از این روست که زیاد می پرسم
تا از نادانسته هایم بکاهم و به دانسته هایم بیافزایم

Classroom Before Discovery Education Science Techbook

کلاس درس قبل از اعمال روش آموزش مکاشفه ای (جسنجوگرانه) علوم و فنآوری

درکلاس هایی که معلم ودانش آموز منفعل می باشند.واز ابزار های سنتی برای آموزش استفاده می شود.کلاس بی روح وفرمایشی اداره می شود.




Classroom After Discovery Education Science Techbook

کلاس درس بعد از اعمال روش آموزش مکاشفه ای (جسنجوگرانه) علوم و فنآوری

ولی در کلاس های هوشمند که از ابزارهای کمک آموزشی پیشرفته استفاده می شود معلم ودانش آموز بر روی خط علم در حال حرکت و پویایی هستند

ریاضی یعنی :عشق به یک ،به واحد وبه خدای یکتا ورسیدن به او از طریق ریشه یابی

آموزش دوره ی ریاضی با استفاده از فلش وبازی

آموزش عمل جمع

آموزش عمل تفریق

ساخت اشکال هندسی

آموزش اشکال هندسی

شناخت اشکال هندسی

آموزش عمل جمع با استفاده از محور اعداد

  باتشکر از سایت :http://riazisara.ir/page/amoozesh-ashka


تکالیف آخر هفته

1-دانلود علوم چهارم

2-دانلوددیکته




تاريخ : سه شنبه هفتم آذر 1391 | 11:50 | نویسنده : مهرآذين |

:iconmv7plz::iconmv6plz::iconmv5plz::iconmv4plz::iconmv3plz::iconmv2plz::iconmv1plz:

( من کنت مولا فهذا علی مولا )
باسلام وتبریک مجدد عید غدیر در مدرسه ما روز چهارشنبه جشن غدیر بر پا شد و دانش آموزان سادات دبستان به تمام بچه ها عیدی کوچکی دادند .دستشان درد نکند وهر کلاس نیز کیک زیبایی درست کرده بودند که روی میز بزرگی قرار دادند وجشن خود را آغاز نمودند.این  هم عکس دانش اموزان  سادات کلاس من(4/2)است.




هلیا سادات خانم -ریحانه سادات خانم-غزل سادات خانم- هانا سادات خانم گل


علی ابن ابیطالب : بی خردتر از همه کسی است که خود را خردمندتر از همه  پندارد

:iconmv7plz::iconmv6plz::iconmv5plz::iconmv4plz::iconmv3plz::iconmv2plz::iconmv1plz:

dimensions

Point, Line, Plane and Solid

نقطه،خط،سطح،مکعب (حجمعی سه بعدی)

  point has no dimensions, only locationd      

         .  دانلودیک نقطه فقط یک موقعیت مکانی دارد   

A line is one-dimensional

     دانلودیک خط فقط یک بعد دارد (طول ویاعرض)دانلدانلود      

A plane is two dimensional    

      دانلودیک سطح دوبعد دارد(طول وعرض)

A solid is three-dimensional

       دانلود یک مکعب (سه بعد دارد :طول وعرض وارتفاع)

یک فلش جالب برای آموزش تعاریف نقطه وخط وسطح وحجم

کلیک کنید ودکمه هار احرکت دهید


    

بقیه عکس ها وتوضیحات در ادامه ی مطلب...



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه ششم آبان 1391 | 0:33 | نویسنده : مهرآذين |

آن سوی دلتنگی ها،همیشه خدایی هست که داشتنش جبران همه نداشتن هاست


سلام عزیزم.نظر یادت نره

اگر وجود خدا باورت بشه.

خدایک نقطه میزاره زیر باورتو.

میشه یاورت


1-دانلودانیمشن صرفه جویی انرژی

در این انیمیشن برخی از راههای ذخیره‌ی انرژی نشان داده شده است.جایگزینی لامپهای کم مصرف که یک پنجم انرژی لامپهای معمولی را مصرف می کنند.تلویزیون را هیچ کاه در حالت stand by قرار ندهید و حتی آنرا از برق بکشید

و همانطور که می بینید راهکارهای دیگری در مصرف وسایل برقی مثل کتری ها ماشین های لباسشویی و پنجره ها.

2- وسایل روشن را خاموش کن.

دراین بازی یکی از دست ها را انتخاب کنید و وسایل خاموش را روشن کنید وامتیاز بگیر مواظب مارها باشید که نیشتان  نزند .از امتیازت کم می شود.

 دراین انیمیشن سه منطقه آب  وهوایی را نشان می دهد ونوع زندگی مردم وشغل آنها وتفاوت زندگی شهری وروستایی را  وصدای ای خاص ووسایل حمل ونقل وشغل های موجود هر منطقه را دانش اموزان به صورت ملموس دریافت می کنند.دانش اموزان عزیزم با دوفلش پایین انیمیشن مناطق را جا به جا کنید.



تاريخ : یکشنبه سی ام مهر 1391 | 18:26 | نویسنده : مهرآذين |

وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ »
«و صبر كنید كه خداوند با شكیبایان است

شاخه سبز دلت را به خطا زرد مکن.
مرد اگر نیست ولی کوه که هست .  
تکیه بر کوه کن و تکیه به نامرد نکن.

امروز جای من درکنار دانش آموزان گلم خالی بود ولی  مادرهای نازنینشان در مراسمی که در مدرسه اجراشده بود( اطعام روز شهادت امام جواد(ع)) را با هماهنگی ومهربانیشان برای بچه ها درسفره های زیبا مهیا ساختند.مادر های نازنین کلاس طعم شیرین چهارم از همگی سپاسگزارم اجرتان با

اقا امام جواد عليه ‏السلام باشد.

دست گلتان درد نکند

این 2عکس هم (یکی آن درادامه مطلب)زحمت آنهامی باشد که ایمیل زدند


خدايا مراببخش، به خاطر همه درهايی كه زدم و هيچكدام خانه تو نبود

هركس با زشتىِ سبكسرى تو راخشمگين كردتوبازيبايى بردبارى اورا به خشم آور.

زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويددرباره آن مى انديشد و سپس آن را مى گويد اما زبان منافق جلوى دل اوست هرگاه قصد سخن كندآن را به زبان مى آوردودرباره آن نمى انديشد.

سلام گلهای طعم شیرین چهارم به تمامی گلپروران عزیز.

امروز درس علوم رابا فعالیت گروه های دانش اموزانم شروع نمودم.جلسه پیش تفهیم وظایف انجام شده بود و اعضای هر گروه فعالیت مورد نظر ار انجام نموده بودند وبه کلاس آورده اند.

آزمایش:در هر آزمایش باید یک گزینه در نظر گرفته شود ومورد آزمایش قرار گیرد.بقیه شرایط باید کاملا یک نسبت داشته باشد تا نتیجه گیری کاملا اثبات شود .

درآزمایش بالا،مورد سنجش ما فقط نوع محلول است که متفاوت میباشد.درجدولی که تصاویر آن درادامه ی مطلب است.شاخص هایی که شرایط مساوی دارند را علامت یکسان میزنیم ومورد سنجش اثر محلول در روند رشد گیاه که متفاوت  است را هر روز دریادداشتی ثبت می کنیم.

سپس نتیجه را از برداشت دانش آموزان به دست می آوریم .

درآزمایش سه شاخه حسن یوسف که در یک مقدار آب ویک نوع ظرف ونور ومدتو...درشرایط مساوی است .درسه محلول متفاوت(آب جوشیده ویامقطر-آب معمولی-آب نمک)

نتیجه :گیاه به اندازه لازم به املاح نیاز دارد نه کمترونه بیشتر!

هنگامی که در فرایند یادگیری دانش آموزان کشف میکند نتیجه اش در حافظه دراز مدت ثبت می گردد.

یادگیری در گروه ایجاد رقابت ونشاط واعتماد به نفس می کند.

 در جدول های گزارش آزمایش های مجزا ثبت شده است.در آز مایش 2 همه ی متغیر ها ثابت است .رنگ آب  متفاوت می باشد.(گل درآب ابی .گل درآب قرمز )جداول در ادامه مطلب درج شده است.از این آزمایش بعد از چند روز نتیجه می گیریم :

که آب وآملاح به وسیله ی لوله ی باریکی به نام آونداز ریشه به تمام اجزای گیاه سفر می نماید.

بقیه عکس ها وتوضیحات در ادامه ی مطلب...



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه بیستم مهر 1391 | 7:8 | نویسنده : مهرآذين |

منبع استفاده از سایت خود شکوفایی

[تصویر: 1322500404_1539_0c095adbaf.gif]


روزی روزگاری اهالی یه دهکده تصمیم گرفتند تا برای نزول باران دعا کنند, در روز موعود همه مردم برای مراسم دعا در محلی جمع شدند و تنها یک پسر بچه با خودش چتر آورده بود و ....

این یعنی ایمان

چهار چیز است که قابل بازیابی نیست

سنگ  پرتاب شده،

سخن  گفته شده،

فرصت از دست رفته،

و زمان سپری شده.

:iconflowerheartplz: ماه مهربان فرشته ها :iconflowerheartplz:

بوی مهر می آید.

به به چه بویی!!!!!

بوی مهراست ومهربانی .بوی شادی های جوانی . بافرشته های آسمانی .

بوی عطر چای صبحگاهی .

بوی برگهای رنگین کمانی .

بوی  صبح اندیشه های تازه.خنده های آسمانی .

باز کلاس درس.نگاه گرم معلم.

تکیه  گاه محکم شاگرد.

باز یک نسل دیگر .تربیت دیگر.وکلامی آشنا ،،،

دوست خوبم .سلام .

سلام برروی ماهتان.

با سلام دوباره به همکاران گلم .

سال تحصیلی جدید مبارک باشد به کامتان.

http://fc07.deviantart.net/fs70/i/2012/244/b/c/fall_wonders_by_forevercreative-d4b5duc.jpg



تاريخ : سه شنبه بیست و یکم شهریور 1391 | 0:35 | نویسنده : مهرآذين |
خود را نرنجان ،آنکه بودنت را قدر ندانست، لایق حضور در فکرت هم نیست

آنچه نباید به کودکان گفت.

۱- گذاشتن اسم روي بچه ها " لال " یا " بچه بد "

2- طـــرد کـــردن بچه ها " اي کاش به دنيا نمي آمدي " يا " هيچکس ترا دوست ندارد .

3-منفــــي بافــي " لياقت چيزي را نداري يا جات تو زندونه " 

4-مقصــر داشتن بچه ها هنگام بروز مشکلات " تو دليل دعواي من و پدرت هستي "

6-شـــرم زدگـــي " بايد از خودت خجالت بکشي. درست مانند يک بچه رفتار مي کني. نمي توانم باور کنم از اين گربه کوچک مي ترسي."

7-تهديد کـــردن " اگر نيايي مي روم و اينجا تنها مي ماني. اگر دوباره اين کار را انجام دهي، به پليس مي گويم ترا ببرد."

بقیه را درادامه مطلب مطالعه فرمایید....



www.irib.ir



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه سیزدهم شهریور 1391 | 16:52 | نویسنده : مهرآذين |

کتاب « توحید مفضّل » هم داستان است و هم علم است و هم سرگذشت است و هم آسان و هم جالب و هم خواندنی ، که وقتی انسان آن را می خواند لذّت می برد و دوست دارد تمام نشود .

کتاب توحید مفضل درس های امام جعفر صادق ع به شاگردش مفضل است که برخی از اسرار افرینش را در 14 قرن قبل برای او توضیح می دهد خواندن این کتاب را به همهدانشمندان و اهل تفکر و اندیشه توصیه می شود.

معرفی كتاب توحید مفضل

امام صادق (ع) این حدیث بلند را در چهار روز و چهار نشست، بر مفضل املا فرموده ‏است. شاید بتوان براى هر مجلس عنوانى كلى را بر شمرد.

  • مجلس اول: درباره شگفتیهاى آفرینش انسان
  • مجلس دوم: درباره شگفتیهاى آفرینش حیوان
  • مجلس سوم: درباره شگفتیهاى آفرینش طبیعت
  • مجلس چهارم: درباره ناملایمات و گرفتاریها

tohid-mofazal.gif

دانلود کتاب

1-فايل الحاقي

2-فايل الحاقي

3-فايل الحاقي

4-فايل الحاقي

5-فايل الحاقی

فرستنده:مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی-   منبع:( دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله)
ادامه مطلب را حتما مطالعه فرماید.
.....



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه بیست و هشتم مرداد 1391 | 9:15 | نویسنده : مهرآذين |
سخن روز:
اين روزها انگار آدم ها به جاي اين كه به "پاي" هم پير شوند از "زبان " هم پير مي شوند!............

ويروس آنفلوآنزا از غفلت نگهبان هاي ورودي سوءاستفاده کرده و با کل ايل و تبارش به يك مجتمع مسكوني نفوذ کرده. مغز، طي نشستي اضطراري بقيه اعضاي مجمع الجوارح را دور هم جمع کرده تا هم فکري کنند...
مغز: بايد بفهميم کي بي احتياطي کرده و باعث ورود ويروس شده؟ چندبار بگويم هر غريبه اي را به داخل راه ندهيد؟ از شدت عصبانيت چنان داغ کردهام که شر شر دارم عرق مي ريزم!
پوست: من که موقع آمدن ويروس رفته بودم اپيليدي و خبر ندارم کي او را راه داده. تازه موقعي که رفتم تمام در و پنجره ‏هايم را بسته بودم. به نظر من تقصير بيني است. از وقتي عمل کرده، «سر به هوا» شده.
بيني: چرا تهمت ميزني؟ مرا بگو که توي اين سرما رفته بودم بيرون تا آشغالها را دم در بگذارم. حالا که اين طور است تمام دريچه هاي ورودي و خروجي ام را كيپ مي كنم.
غدد لنفاوي: نه نبند. من از بس آشغال خورده ام حالم بد شده. لااقل در را کمي باز بگذار، دارم بالا مي آورم.
عصب: عموجان! براي اينكه تنبيه شوند سنسورهاي درد را فعال كنم؟
هر دو كليه (با هم): نه، عصب! خيلي خطرناکه عصب!...

بقیه داستان در ادامه مطلب

نویسنده مهرداد صدقی متن این کتاب  تالیفی است و در کتاب «نقطه ته خط» انتشارات سوره مهر منتشر شده.




ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیست و ششم تیر 1391 | 11:40 | نویسنده : مهرآذين |

یادمان باشدکه:

امام عصر(عج) در دعاهای مختلف به خورشید وآفتاب تشبیه شده اند؛

 یادمان باشد اگر با آمدن آفتاب بیدار شویم نمازمان قضاست.

در واقع انسان بر زمین حکمرانی میکند. در این زمینه هیچ شکی نیست، اما در بسیاری از زمینه ها ما با حیوانات شباهتهایی نیز داریم.ولی به این نکته فکر کنید که ما تنها جاندارانی هستیم که حس شوخ طبعی و فرهنگ داریم و از خود احساساتی متفاوت نشان می دهیم!

منبع 5wgraphics.com


برای بزرگنمایی ومطالعه  , کلیک نمایید





ادامه مطلب
تاريخ : جمعه شانزدهم تیر 1391 | 2:54 | نویسنده : مهرآذين |
بزرگترین اقیانوس زمین,آرام است.پس آرام باش تا بزرگ شوی.

آموختم که به هر چه یقین داشته باشی محق خواهد شد و این همان ایمان من است.

میخی افتاد

بخاطرميخي نعلي افتاد،

بخاطرنعلي اسب افتاد،

بخاطراسبي سواري افتاد،

بخاطرسواري جنگي شكست خورد،

بخاطرشكستي مملكتي نابودشد،

وهمه ي اينهابخاطركسي بودكه ميخ راخوب نكوبيده بود

اين واقعيت تعهد درجامعه وهمکاری  است

دریک کلاس درس کار اگر به صورت تیمی باشد موفقیت چند برابر خواهد شد. البته ما درکارتیمی ضعیف هستیم چون بعضی از معلمین فقط روی نمره کار می کنند.یعنی :ازاول دبستان همه تلاش خانواده اینه که فرزندانشان شاگرد اول شود..متاسفانه برای بعضی از مدیران آموزشی هم فقط شاگرداولی  مهمه.و نتیجه همین وضعیتی می شود که در برخی از محیط های آموزشی می بینید.

مادر بررسی آماری می بینیم  که: حتی در دنیای حیوانات نیز چنین است.در مقایسه ای که در کتاب مهارت های زندگی 2 اثر آقای منصور دهستانی چنین آمده است :

گروه :مجموعه ای از افراد که برای رسیدن به هدف مشترکی گرد هم آمده اند برای مثال یک دسته بوفالو یک گروه با ویژگی های زیر است :

  • آنهابه یک پیشرو پابندند و وفادارند و همه پیروند و تابع .
  • آنها درست همان کاری را می کنند که به آنها دستور داده شده است
  • آنها هرگز سوال نمی کنند و تنها پیروی می کنند
  • هر بوفالو به تنهایی مقصد را نمی شناسد !
  • بوفالوها منتظر دستور می شوندوتا دستور نرسد هیچ کاری نمی کنندو هیچ جا نمی روند
  • هیچ کس جای دیگری را پر نمی کند و جلو نمی افتد و مسئولیت نمی پذیرد
  • هیچ بوفالویی مراقب بوفالوی دیگر نیست
  • با زمین گیر شدن بوفالوی رهبر ، همه بوفالوها زمین گیر می شوند
  • سمت حرکت به جلو
    تیم :
    مجموعه ای از افراد با دانش و مهارتهای مکمل یکدیگر که برای رسیدن به هدفی مشترک گرد هم آمده اند و برای رسیدن به هدف و ماموریت اصلی تیم به یکدیگر تکیه می کنند (همدل ، همدست و هم داستان هستند ) برای مثال یک دسته غاز یک تیم با ویژگیهای زیر است :
  • هر غاز به هنگام پرواز دسته جمعی احساس مسولیت می کند .
  • هر غاز تنها پیروی محض نمی کند و وضع خود را در راه می سنجد وبه تصمیمی که باید بگیرد فکر می کند.
  • هر غاز مسیر پرواز را می داند .
  • جلودار بودن نوبتی است
  • هر غاز زمان جلوتر بودن ، در نوک پرواز قرار گرفتن و هدایت گروه را خود انتخاب می کند .
  • همه غازها تمایل به پذیرش مسولیت جلوداربودن و رهبری دارند .
  • غازها در طول پروازمراقب و پشتیبان یکدیگر هستند .
  • بررسی ثابت کرده است که اگر غاز ها اگر مسیری را کروهی بپیمایند ۷۰/۰بیشتراز آن مسافتی را که انفرادی می توانند طی کنند می پیمایند.
  • سمت حرکت به سمت جلو و بالاست

 Children together

در ادامه به مراحل مختلف این روش اشاره می کنیم.لطفا به ادامه ی مطلب بروید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه بیستم خرداد 1391 | 12:27 | نویسنده : مهرآذين |

بعضی وقتها اینقدر خودمون میشیم که یادمون میره:

این ماییم که باید به حرف خدا گوش کنیم! نه خدا!!

1-آموزش جمع هاي اساسي دورقمي(پايه دوم وسوم)

مداد را بردار وجواب صحيح را ازسمت چپ انتخاب كن وبنويس.

2- آموزش كسر ها(پايه چهارم وپنجم)

باكليك كردن گزينه هاي بالاي فايل فلش را انتخاب نماييد.
گزينه 1-slice bread دربالاي صفحه:مفهوم واحد-ومفايسه كسر وجمع كسررا بازدن گزينه هاي پايين فلش،تمرين نماييد.
گزينه2- Identifyتمرين كسر هاي مساوي.
گزينه 3- shring applesدربالاي صفحه : با توجه به كسر داده شده سيب هاي
را تقسيم مي كنيد. (مي توانيداز چاقوهاي سمت راست استفاده نماييد.)
گزينه 4- small to larg  اين كسر ها كه صورت مساوي دارند را مرتب نماييد.

گزينه 5- add/sutrract جمع كسرها با مخرج مساوي ونا مساوي.




تاريخ : یکشنبه سوم اردیبهشت 1391 | 22:30 | نویسنده : مهرآذين |

بازی برای کودکان عین زندگی است . کودکان می‌توانند از طریق بازی با اسباب‌بازی‌هایشان ،زندگي كردن را بياموزند. هر ازگاهي معلم دربستر كلاس مي تواند،درس را درقالب هاي بازي مطرح كند تا انگيزه ي بيشتري براي يادگيري مهيا نمايد. كودكان در بازي گذشت وتقابل با يكديگر را مي آموزند.درآموزش رياضي مي توان هرگروه از دانش آموزان را تشويق به تشكيل مغازه اي براي يادگيري كاربرد چهار عمل اصلي وحل مسله درزندگي نمايد. يادر درس علوم(مخلوط ومحلول) بچه ها يك ديگر را مهمان نمايند.آنها به اين لحظه ها ي شيرين  بسيار نياز دارند.واين ايام بهترين زمان ارزيابي معلم از رفتار آن هاست  .دانش آموزان در كلاس درس زندگي مي كنند.بهترين ساعات عمر خود رادركلاس طي مي كند پس بايد بهترين هارابياموزد.

كودكان دركنار هم دوستي ها ومحبت ها وهمكاري هارا مي آموزند.تنها خودرانمي نگرند .بلكه از باهم بودن لذت مي برند.

براي ديدن بقيه عكس ها روي ادامه مطلب كليك كنيد.




ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه هفتم اسفند 1390 | 12:59 | نویسنده : مهرآذين |

کاش می شد    مهربانی را کشید  روی کاغذ     با مدادی سبز و آبی      رنگ صحرا     رنگ دریا

با نگاهی کودکانه   رنگ یک لبخند زیبا   از ته دل شاید هم می شد کشید   با مدادی سرخ وقرمز یک گل سرخ        لابه لای بوته های عاشقانه       یک جوانه...............                                                                        مادرم يك چشم نداشت. در كودكي براثر حادثه يك چشمش را ازدست داده بود. من كلاس سوم دبستان بودم و برادرم كلاس اول. براي من آنقدر قيافه مامان عادي شده بود كه در نقاشي‌هايم هم متوجه نقص عضو او نمي‌شدم و هميشه او را با دو چشم نقاشي مي‌كردم. فقط در اتوبوس يا خيابان وقتي بچه‌ها و مادر و پدرشان با تعجب به مامان نگاه مي‌كردند و پدر و مادرها كه سعي مي‌كردند سوال بچه خود را به نحوي كه مامان متوجه يا ناراحت نشود، جواب بدهند، متوجه اين موضوع مي‌شدم و گه گاه يادم مي‌افتاد كه مامان يك چشم ندارد. يك روز برادرم از مدرسه آمد و با ديدن مامان يك‌دفعه گريه كرد. مامان او را نوازش كرد و علت گريه‌اش را پرسيد. برادرم دفتر نقاشي را نشانش داد. مامان با ديدن دفتر بغضي كرد و سعي كرد جلوي گريه‌اش را بگيرد. مامان دفتر را گذاشت زمين و برادرم را درآغوش گرفت و بوسيد. به او گفت: فردا مي‌رود مدرسه و با معلم نقاشي صحبت مي‌كند. برادرم اشك‌هايش را پاك كرد و دويد سمت كوچه تا با دوستانش بازي كند. مامان رفت داخل آشپزخانه. خم شدم و دفتر را برداشتم. نقاشي داداش را نگاه كردم و فرق بين دختر و پسر بودن را آن زمان فهميدم.موضوع نقاشي كشيدن چهره اعضاي خانواده بود. برادرم ........بقيه در ادامه.......




ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیست و چهارم بهمن 1390 | 16:35 | نویسنده : مهرآذين |
اثرنمايش در يادگيري كودكان نقش مهمي دارد.آنها در اجراي يك نمايش باهم زندگي مي كنند.وبا مهرباني وگذشت و...بيشتر آشنا مي شوند.نمايش درذهن آنهاتاساليان درازي نقش مي بندد.معلمين كه سنت شكني مي كنند،متاسفانه هميشه بهاي سنگيني را مي پردازند.زيرا  در نظام های آموزشی سنتی، به خلاقیت،  معلم وتخیل دانش آموز، توجه زیادی نمی شود.زيرا روش سنتي براي بعضي از معلمين آسانتر است.به همين علت روش خلاق را مي كوبانند. دانش آموز در این روش، موجودی است کاملا مطیع و در اختیار که باید بی چون و چرا به همه آن چه معلم  برای او تعیین می کنند، عمل کند!آموزگار به روز شيوه هاي نوين آموزشي را تجربه مي كند.وباجسارت خود ، روش خلاق متقابلي را با دانش آموزان خود تجربه مي كند. وبازده بسيار بالايي براي متربي ومربي وخانواده وجامعه ي آموزشي خودايجاد مي نمايد.شعر ،نمايش،داستان،ونقاشي وكار دستي........شكوفا كننده ي عمقي ظرفيت دانش آموزان مستعد وخلاق مي باشدبچه هاي گل من هم نمايش (گاو در درس ابن سينا )و(خرچنگ ومر غ ماهي خوار )را به صورت نمايش دركلاس  بسيار زيبا اجرا كردند.من وبچه ها درآموزش دروس از نمايش بيشتراستفاده مي كنيم. 

نمونه ي كاردستي براي آموزش .دانلود،براي يادگيري خط تقارن وشكل متقارن وقرينه هاي آن.

گل اريگامي خورشيدي

گل تاج خروس

گل تاج خروس 2

گل ارگامي رز

گل ميخك

فرزندان عزيزم براي ورود به سايت اصلي اين اورگاميها ،روي آدرس كليد كنيد.

http://en.origami-club.com

معرفي مشاهيرمهدا خانم(محمدبن زكرياي رازي)فاطمه خانم(فارابي)

ادامه عكس هاي بچه هاي گل را در ادامه مطلب ببينيد



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه دهم بهمن 1390 | 22:16 | نویسنده : مهرآذين |

فرايند تدريس يك پرسه است. مانند فيلمي از سناريو نويسي آغاز مي شود تا ايفاي نقش.ومعلمي موفق است كه، كمترين نقش را خودبازي كند

امروز ساعت علوم،در مبحث الكتريسيته، بچه ها با شور وهيجان درگروه هاي خود آماده ي يك مسابقه شدند. قرار بر اين بود كه هر گروهي زودتر بتواند لامپ خود را زودتر روشن كند .اوّلين امتياز را كسب خواهد نمود.سرو صداي تعامل بچه ها كلاس راپر كرده بود وهر كدام سعي در حل مسله مي كردند .وبالاخره فرياد خانم روشن شد .به گوش كلاس رسيد.وبه اين ترتيب صداهاي گروهها ي بعدي ....يكي از گروه ها موفق انجام اين كار نمي شد. من با بررسي مدارشان عيب كار را جست وجو كردم ولي به آن ها اعلام نكردم ،تا راه كار هاي ديگر را بررسي كنند .وبه نتيجه برسند .بالاخره حوريه خانم ما با خوشحالي اعلام نمود كه خانم،  ما هم موفق شديم.و لامپ خود را روشن نمودند.وباز هم يك هدف آموزشي حاصل شد ومعلمي سرشار از عشق واميد از داشتن اين گل هاي دوست داشتني وباهوش.احساس رضايت بسياري كرد.


مهساخانم -مرجان خانم-مرضيه خانم-حوريه خانم

دانلود آهنرباي الكتريكي ومشاهده حركت جريان الكتريسيته

دانلودآزمایشگاه مجازی ساخت مدار

دانلودولتاژ بالا و الکتریسیته ی ساکن

دانلودمدار جريان الكتريسيته

دانلود مدار 2

بقيه عكس بچه ها گل كلاس ..........



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه بیست و دوم دی 1390 | 10:19 | نویسنده : مهرآذين |
نور:صورتی از انرژی تابشی است که با سرعت ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه درفضا سیر می کند.هنگامی كه نور به اجسام می تابد، سه حالت زیر اتفاق می افتد.مقدارياز نور از جسم عبور می كند. ( در مورد اجسام شفاف یا نیمه شفاف).مقداري از نور جذب می شود. ( به گرما تبدیل می شود).مقداری از نور بازتاب (منعكس) می شود.
بازگشت نوراز سطح يك جسم رابازتابش نور مي گويند.اگر سطح يك جسم صاف وصيقلي باشد،(مانند:آيينه)پرتو هاي نوري به صورت موازي ودريك جهت باز تابش مي كند و به چشم ما مي خورد.ولي اگر سطح جسم ناصاف باشد(مانند:مقوا) پرتو هاي نوري به صورت واگراودرجهت هاي مخالف هم بازتابش مي كند.پس: .  اشيايي كه از خود نور تابش نمي كنند، هنگامي ديده مي شوند كه نور يك چشمه مانند خورشيد يا لامپ از سطح آنها باز تابيده شده و به چشم ما برسد.
فرايند نور:
1) موجب دیدن اجسام می شود.
 ۲) موجب عمل غذاسازی گیاهان می شود.
۳) باعث کارکردن کلیه وسایل نوری می شود.
 ۴) موجب تغییر رنگ لباس و پارچه می شود.
نكته ها:
-برای آنکه جسمی دیده شود، باید از آن جسم نور به چشم برسد،چشم بايد سالم باشد.
 -جسم یا باید از خودش نور تابش کند و یا نورهایی را که برآن تابیده شده است، به طرف چشم بیننده بازتاب دهد.ورنگ اجسام در باز تابش نور مهم است
...........


تاريخ : دوشنبه دوازدهم دی 1390 | 0:0 | نویسنده : مهرآذين |